Ekonomi

BSH Gelişmekte Olan Pazarlar Bölgesi yılda yüzde 10’un üzerinde büyüme hedefliyor

Beyaz eşya üreticisi BSH, dört ana idari bölgesinden biri olan ve Türkiye’den yönetilen Gelişmekte Olan Pazarlar Bölgesi’nde (REM) her yıl yüzde 10’un üzerinde büyüme hedefliyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre BSH Ev Aletleri Grubu, Nisan 2020’den itibaren Türkiye’den yönetilen KEP için 2027 önceliklerini açıkladı.

130 ülkede 4,6 milyar nüfusu kapsayan REM, şirketin en hızlı büyüme potansiyeline sahip bölgesi olarak kabul ediliyor. BSH, bu bölgede yılda yüzde 10’un üzerinde büyüme hedefliyor. Türkiye, özellikle gelişmiş satış kanalı yapısı, 5 fabrikadan oluşan güçlü ve kaliteli üretim ağı ve güçlü ihracat potansiyeli ile bölgenin ana omurgası olarak görülmektedir.

Açıklamada görüşlerine yer verilen BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi Kıdemli Müdürü (CEO) ve Yönetim Kurulu Başkanı Rudolf Klötscher, REM’in büyük bir çeşitliliğe ve farklı dinamiklere sahip olduğunu belirterek, “Büyümesiyle de önemli fırsatlar sunuyor. Bölgenin mevcut orta sınıf nüfusu 1,7 milyar olup, bu nüfusun 2025 yılında 3,2 milyara çıkması beklenmektedir.

Genel olarak dünya ortalamasının üzerinde büyüme gösteren ülkelerden oluşan bölgede, Hindistan, Vietnam ve Bangladeş gibi yıllık bileşik büyüme oranı yüzde 9 olması beklenen ülkeler de bulunuyor.

Bölgenin hem küresel ekonomik hem de bölgesel zorluklar yaşadığına dikkati çeken Klötscher, “Pandemi sonrası küresel enflasyonun ve hammadde sıkıntısının etkileri devam ediyor. Bu pazarlardaki siyasi ve ekonomik belirsizlikler yerel para birimlerinde değer kaybına neden olabilir. Yine de beklenti bu yönde değil.” 2022’de dünyanın gayri safi yurtiçi hasılasından yüzde 58 pay alan bu ülkelerin, 2027’de bu oranı yüzde 61’e çıkaracağı belirtiliyor.

“Dağıtım kanalımızı, ulaştığımız kitleyi büyütüyoruz”

Klötscher’in BSH’nin gelişmekte olan pazarlardaki performansına ilişkin yaptığı değerlendirmede paylaştığı bilgilere göre, BSH KEP önceki yıllarda bölüm ortalamasından daha hızlı büyüdü. Önümüzdeki yıllarda da bu büyümeyi sürdürmek için elverişli bir konumdadır. Şubenin 2017-2021 ortasında ortalama büyüme oranı yüzde 4 iken yüzde 10 büyüme oranı yakaladı.

Halihazırda 4 ülkede 11 fabrikada 9 milyon adetlik üretim kapasitesine sahip olan şirket, stratejik konumu ve yerel tüketime yönelik yerel üretim anlayışına bağlı olarak yeni üretim merkezlerini devreye alıyor. Hindistan’da soğutucu ürünlere odaklanan fabrika ile ocak ürünlerine odaklanan Mısır’da devreye alınacak fabrika somut örneklerdir.

Klötscher, “Kültürel farklılıklarından dolayı ülkelerin ihtiyaçlarını yakından takip ediyor ve onlara hizmet eden yeni ürünler ortaya koyuyoruz. Dağıtım kanalımızı genişletiyor, iştiraklerimizin yanı sıra kendi mağazalarımız ve online satış kanallarımız aracılığıyla erişimimizi genişletiyoruz.” ifadeleri kullandı.

Klötscher’in verdiği bilgiye göre, 2021-2027 döneminde her yıl yüzde 10’un üzerinde büyüme hedefleyen BSH KEP, yüzde 4’lük şube ortalamasının üzerinde büyüme performansını sürdürmeyi hedefliyor.

Büyüyen bir bölgede ihtiyaçları artan ve değişen tüketicilerin yaşam kalitelerini yükseltmek için çalıştıklarını belirten Klötscher, şu değerlendirmede bulundu:

“Yeni üretim merkezlerimizi hayata geçirerek gerçekleştireceğimiz kapasite artışı, dijital dönüşüm odaklı yürüttüğümüz çalışmalar, geliştirdiğimiz ürünler sayesinde 2027 hedeflerimize kolaylıkla ulaşacağımıza ve pazardaki güçlü konumumuzu koruyacağımıza inancım tamdır. yerel tedarikçilerle yürüttüğümüz çalışmalar, Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarımız ile ülke pazarlarına özel olarak geliştirdik.”

BSH’nin sürdürülebilirlik odaklı yürüttüğü çalışmalara da değinen Klötscher, çevre koruma, sosyal sorumluluk ve döngüsel iş modellerini içeren kapsamlı bir bakış açısına sahip olduklarını vurguladı.

Çevresel sürdürülebilirliğe katkı sağlamak amacıyla 2020 yılından bu yana tüm üretim merkezlerinde karbon nötr olan BSH, Klötscher’e göre, 2030 yılına kadar doğrudan ve dolaylı karbon emisyonlarını yüzde 15 oranında azaltmayı hedefliyor. BSH, sosyal sorumluluk faaliyetleri kapsamında, gençlere yönelik projeleriyle tüm bölgede geleceği, Türkiye Kodlama Derneği ile başlattığı Yarının Yapıcıları projesi ile gençlere STEM alanında eğitimler veriyor.

Ayrıca lise, üniversite ve akademisyenlerle yakın iş birliği içinde olan şirket, 2022 yılında Türkiye’deki 10 üniversiteden yaklaşık 200 öğrenci ve 20 akademisyeni üretim merkezlerinde ağırladı. Öğrenciler bu ziyaretlerde dijital dönüşüm süreçleri, Endüstri 4.0 ve sürdürülebilirlik konusundaki uygulamaları yerinde görme fırsatı buldular.

“Türkiye’ye 1,3 milyar Euro yatırım yaptık”

BSH Gelişmekte Olan Pazarlar Bölgesi CFO’su ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sedef Ataman, yaptıkları yeniliklerle müşterilerinin evdeki yaşamlarını iyileştirmek için çalıştıklarını belirterek, dijitalleşme, bağlanabilirlik ve kullanım kolaylığı üzerinde çalıştıklarını belirterek, diğer yandan gelişmekte olan pazarların ihtiyaçlarına özel yenilikleri hayata geçirdiler. .

Türkiye’nin kendine özgü satış kanalı yapısıyla Gelişmekte Olan Pazarlar Bölgesi’nin bel kemiği olduğunu belirten Ataman, “BSH Türkiye olarak 2 bini aşkın özel satış noktamızla pazarın en büyük iki oyuncusundan biriyiz. Türkiye’nin 17. sırasına sahibiz. en büyük sanayi üretim merkezi Türkiye’de iş yapan firmalar sıralamasında 14. sıradayız.Türkiye’de faaliyete başladığımız günden bu yana 1,3 milyar avroluk yatırımla ülke üretimine, ihracatına ve istihdamına katkıda bulunduk.” sözlerini kullandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu